NEUTROS Y CONFORTABLES
Lime White No.1
Off-White No.3
Old White No.4
String No.8
Cord No.16
New White No.59
Shaded White No.201
Joa’s White No.226
Cornforth White No.228
Elephant’s Breath No.229
Winborne White No.239
Skimming Stone No.241
Pavillion Gray No.242
Oxford Stone No.264
Dove Tale No.267
Wevet No.273
Ammonite no.274
Purbeck Stone No.275
Dimpse No.277
Shadow White No.282
Drop Cloth No.283
School House White No.291
Strong White No.2001
White Tie No.2002
Pointing No.2003
Slipper Satin No.2004
All White No. 2005
Dimity No.2008
James White No.2010
Blackened No.2011
Matchstick No.2013
Lime White No.1
Un blanco roto calcáreo. Este intemporal blanco hueso recibe su nombre de los pigmentos calcáreos utilizados en los destemplados originales. Uno de nuestros neutros tradicionales, su tono suave se crea añadiendo una pequeña cantidad de pigmento verde. El Lime White tiene una sensación totalmente duradera, y cuando se combina con el Old White o el Slipper Satin se convierte en algo sofisticado y discreto. Imprimación y capa de fondo recomendadas: Blanco y tonos claros. Blanco complementario: Slipper Satin
A chalky off white. This timeless off white is named after the chalky pigments used in original distempers. One of our Traditional Neutrals, its soft tone is created by the addition of a small amount of green pigment. Lime White has a totally enduring feel, and when combined with Old White or Slipper Satin it becomes both sophisticated and understated. Recommended Primer & Undercoat: White & Light Tones. Complementary white: Slipper Satin
Off-White No.3
Un tono medio calcáreo Este tono medio de blanco opaco es uno de los colores originales de Farrow & Ball: un nombre sencillo para un clásico atemporal. El Off-White se encuentra dentro de nuestros Neutrales Tradicionales por lo que funciona perfectamente con el Old White, Slipper Satin y Lime White. Su verde subyacente le da una suavidad insuperable, creando un color de pared calcáreo y tradicional o un sofisticado tono de madera. El Off-White también es ideal para su uso en suelos, ya que hace rebotar la luz en las paredes al tiempo que conserva una sensación suave y cálida. Imprimación y capa de fondo recomendadas: Blanco y tonos claros Blanco complementario: Slipper Satin
A chalky mid tone This mid tone off white is one of the original Farrow & Ball colours – an uncomplicated name for a timeless classic. Off-White sits within our Traditional Neutrals so works perfectly with Old White, Slipper Satin and Lime White. Its underlying green gives it an unsurpassed softness, creating a chalky and traditional wall colour or a sophisticated woodwork tone. Off-White is also great for use on floors, bouncing light onto the walls while retaining a soft, warm feel. Recommended Primer & Undercoat: White & Light Tones Complementary white: Slipper Satin
Old White No.4
Un verde gris histórico Este suave verde gris se gana su nombre por ser el más histórico de todos nuestros blancos. El Old White, uno de nuestros neutros tradicionales, puede interpretarse como un verde tenue, especialmente en las habitaciones orientadas al norte, pero se siente más como un gris clásico en espacios bien iluminados. Es el más sofisticado de los colores y se siente tan bien en el salón de una casa histórica como en la cocina de una casa familiar moderna. Imprimación y capa de fondo recomendadas: Tonos medios Blanco complementario: Slipper Satin
A historic grey green This soft grey green simply earns its name by being the most historic of all our whites. One of our Traditional Neutrals, Old White can read as a subdued green, particularly in north facing rooms, but feels more of a classic grey in well lit spaces. It’s the most sophisticated of colours and feels just as at home in the drawing room of a historic house as it does in the kitchen of a modern family home. Recommended Primer & Undercoat: Mid Tones Complementary white: Slipper Satin
String No.8
Un neutro de base amarilla terrosa. Este neutro de base amarilla recuerda al cordel sin tratar que utilizan los jardineros y los repartidores de paquetes de todo el mundo. El verde subyacente del cordel añade una sensación pálida y terrosa que funciona especialmente bien en las habitaciones conectadas con el exterior, como los invernaderos y los cuartos de botas. Para un esquema relajado y sin esfuerzo, contrasta con el ligeramente más claro Matchstick.
Imprimación y capa de fondo recomendadas: Tonos medios. Blanco complementario: White Tie
An earthy yellow based neutral. This Yellow Based Neutral is reminiscent of the untreated twine used by gardeners and parcel senders worldwide. String’s underlying green adds a pale and earthy feel which works particularly well in rooms connected to the outside, such as conservatories and boot rooms. For a relaxed and effortless scheme, contrast with the very slightly lighter Matchstick.
Recommended Primer & Undercoat: Mid Tones. Complementary white: White Tie
Cord No.16
Un neutro terroso fuerte. Este neutro de base amarilla terrosa se llama así porque es una versión más fuerte de String, tanto en color como en uso. Cord tiene una sensación tradicional de «debajo de las escaleras» y funciona como el color perfecto para los muebles de cocina con String o Matchstick en las paredes. El tono cálido y envejecido tiene una sorprendente fuerza de color en habitaciones poco iluminadas, por lo que se utiliza a menudo en estudios y bibliotecas. Imprimación y capa de fondo recomendadas: Tonos medios. Blanco complementario: White Tie.
A strong earthy neutral. This earthy yellow based neutral is so called because it is a stronger version of String, both in colour and use! Cord has a traditional ‘below stairs’ feel and works as the perfect kitchen unit colour with String or Matchstick on the walls. The warmly aged hue has a surprising strength of colour in underlit rooms, so is often used in studies and libraries. Recommended Primer & Undercoat: Mid Tones. Complementary white: White Tie.
New White No.59
Este tono cremoso sólo se considera «nuevo» porque se siente mucho más fresco que los blancos más tradicionales, como el blanco lima. Calentará cualquier habitación con su suave iluminación, y funcionará especialmente bien en un entorno de cocina campestre junto a nuestros otros neutros de base amarilla. El New White puede parecer más lechoso si se contrasta con el White Tie o más limpio si se combina con el India Yellow. Imprimación y capa de fondo recomendadas: Blanco y tonos claros. Blanco complementario: White Tie
A fresh cream.This creamy tone is only deemed as ‘new’ because it feels much fresher than more traditional whites such as Lime White. It will warm up any room with its soft illumination, working particularly well in a country kitchen setting alongside our other Yellow Based Neutrals. New White can look milkier in colour if contrasted with White Tie or cleaner when paired with India Yellow. Recommended Primer & Undercoat: White & Light Tones. Complementary white: White Tie
Shaded White No.201
Un beige gris claro
Ni demasiado cálido ni demasiado frío, este neutro toma su nombre del tono suave que se crea cuando muchos de nuestros blancos se utilizan en un tono profundo. El blanco sombreado tiene un gris suave, pero sin los tonos más fríos del blanco Cornforth, lo que lo hace increíblemente versátil en hogares tanto antiguos como nuevos. A menudo se utiliza junto a tonos más claros como el Pointing o el Slipper Satin para conseguir un espacio tranquilo, o se combina con el Drop Cloth para conseguir una sensación maravillosamente relajada.
Imprimación y capa de fondo recomendadas: Tonos medios Blanco complementario: School House White
A light grey beige
Neither too warm nor too cool, this neutral takes its name from the soft tone created when many of our whites are used in deep shade. Shaded White has a gentle greyness, but with none of the cooler tones of Cornforth White, making it incredibly versatile within homes both old and new. It is often used alongside lighter shades such as Pointing or Slipper Satin for a restful space, or paired with Drop Cloth for a wonderfully relaxed feel.
Recommended Primer & Undercoat: Mid Tones Complementary white: School House White
Joa’s White No.226
Un taupe ligero y contemporáneo
Un cálido neutro de base roja llamado así en honor a nuestra primera asesora de color Joa, que sigue desarrollando muchos colores de Farrow & Ball. Joa’s White es un taupe claro y limpio con un mínimo toque de pigmento negro que lo hace perfecto para combinar con la piedra caliza, el cuero y el lino que se utilizan a menudo en los hogares contemporáneos.
Imprimación y capa de fondo recomendadas: Tonos medios
Blanco complementario: Dimity
A light and contemporary taupe
A warm Red Based Neutral named after our first Colour Consultant Joa, who still develops many Farrow & Ball colours. Joa’s White is a light and clean taupe with the merest hint of black pigment which makes it perfect to combine with the limestone, leather and linens often used in contemporary homes.
Recommended Primer & Undercoat: Mid Tones
Complementary white: Dimity
Lichen No.19
Este verde fresco e increíblemente suave recuerda al pigmento verde tierra. Con su subtono azul crea la más suave de las atmósferas, siendo menos intenso y más frío que el Cooking Apple Green pero más fresco y menos gris que el Ball Green.
A mid aged green
This calm and muted green is named after the ever changing, subtle colour of creeping algae which ages stone so beautifully. It has a quiet and subtle feel to it, due to its underlying blue tone, and is perfect for use in the garden where it feels totally at one with nature. It works wonderfully as a darker accent to Vert de Terre too.
Recommended Primer & Undercoat: Mid Tones
Complementary white: Slipper Satin
Cornforth White No.228
Un gris moderado
Cornforth White es el tono medio del grupo de neutros fáciles que son totalmente discretos y extremadamente versátiles. Ni demasiado cálido ni demasiado frío, el Cornforth White se asienta felizmente entre el Ammonite y el Purbeck Stone para crear un refugio silencioso y calmado. Nombrado en memoria de John Cornforth, el venerado historiador de la arquitectura, contrasta con Wevet para realzar sus cualidades grises.
Imprimación y capa de fondo recomendadas: Blanco y tonos claros
Blanco complementario: Wevet
An understated grey
Cornforth White is the mid tone in the group of Easy Neutrals which are totally understated and extremely versatile. Neither too warm nor too cool, Cornforth White sits contentedly between Ammonite and Purbeck Stone to create a hushed and calming retreat. Named in memory of John Cornforth, the revered architectural historian, contrast with Wevet to enhance its grey qualities.
Recommended Primer & Undercoat: White & Light Tones
Complementary white: Wevet
Elephant’s Breath No.229
Un gris medio cálido
Este gris cálido y contemporáneo es conocido por su nombre de pintura con carácter, creado originalmente por John Fowler, el notable diseñador de interiores inglés. Elephant’s Breath se lee como un gris medio edificante con su toque de magenta, pero puede volverse casi lila en la luz más fría de las habitaciones orientadas al oeste. Pruebe a combinarlo con el Charleston Gray y el London Clay para obtener un esquema terroso y acogedor con acentos más intensos, o combínelo con otros neutros contemporáneos, como el más suave Strong White, para obtener una sensación de neutralidad y calma.
Imprimación y capa de fondo recomendadas: Tonos medios
Blanco complementario: Strong White
A warm mid grey
This warm and contemporary grey is renowned for its characterful paint name, originally created by John Fowler, the notable English interior designer. Elephant’s Breath reads as an uplifting mid grey with its hint of magenta, but can become almost lilac in the cooler light of west facing rooms. Try offsetting with Charleston Gray and London Clay for an invitingly earthy scheme with more intense accents, or pair with other Contemporary Neutrals such as the softer Strong White for a sense of neutrality and calm.
Recommended Primer & Undercoat: Mid Tones
Complementary white: Strong White
Winborne White No.239
Blanco liso. Este blanco justo lleva el nombre de la ciudad de Wimborne, en Dorset, donde se encuentra Farrow & Ball. A sólo un tono de distancia de un blanco puro, la adición de la más pequeña cantidad de pigmento amarillo cálido crea un tono muy versátil que es sólo un poco más suave que All White. Imprimación y capa de fondo recomendadas: Blanco y tonos claros Blanco complementario: All White
Just off white. This just off white is named after the market town of Wimborne in Dorset and home to Farrow & Ball. Only a shade away from a pure white, the addition of the smallest amount of warm yellow pigment creates a very versatile shade which is just a little softer than All White. Recommended Primer & Undercoat: White & Light Tones Complementary white: All White
Skimming Stone No.241
Un gris claro y cálido
Este blanco pétreo toma su nombre de un color de enlucido del siglo XIX, pero a menudo nos recuerda a las tardes de la infancia en las que se rascaba la piedra. Con sus cálidos matices de gris claro, Skimming Stone es extremadamente versátil y especialmente adecuado para los planes de dormitorios relajantes. Uno de nuestros neutros contemporáneos, se combina con el Strong White, más claro, y el Elephant’s Breath, más oscuro, para lograr un aspecto limpio y contemporáneo, pero también puede utilizarse en un esquema más oscuro junto con Pelt o London Clay.
Imprimación y capa de fondo recomendadas: Blanco y tonos claros
Blanco complementario: Strong White
A warm light grey
This stony off white takes its name from a 19th century skim, or plaster colour, but often reminds us of childhood afternoons skimming stones. With its warm light grey undertones, Skimming Stone is extremely versatile and particularly suited to soothing bedroom schemes. One of our Contemporary Neutrals, it sits with the lighter Strong White and darker Elephant’s Breath for a clean and contemporary look, but can also be used in a darker statement scheme alongside Pelt or London Clay.
Recommended Primer & Undercoat: White & Light Tones
Complementary white: Strong White
Pavillion Gray No.242
Un gris medio fresco
Este clásico gris medio se creó originalmente para un pabellón a medida, pero también recuerda a un elegante color sueco del siglo XVIII. Uno de los neutros arquitectónicos, los sutiles matices azules del Gris Pabellón añaden un toque contemporáneo y una sensación de amplitud. Combínelo con Dimpse, Blackened o Manor House Gray en cualquier combinación para obtener un esquema perfecto para el hogar familiar moderno.
Imprimación y capa de fondo recomendadas: Tonos medios
Blanco complementario: Blackened
A cool mid grey
This classic mid grey was originally created for a bespoke pavilion, but is also reminiscent of an elegant 18th century Swedish colour. One of the Architectural Neutrals, the subtle blue undertones of Pavilion Gray add a contemporary touch and sense of spaciousness. Combine with Dimpse, Blackened or Manor House Gray in any combination for a scheme that is perfect for the modern family home.
Recommended Primer & Undercoat: Mid Tones
Complementary white: Blackened
Oxford Stone No.264
Un taupe discreto
Este clásico topo oscuro está inspirado en las cabañas de los bonitos pueblos de Cotswold en Oxfordshire. Es el más oscuro de nuestros neutros basados en el rojo y se combina perfectamente con Joa’s White y Dimity para un esquema neutro más sencillo. Rebosante de calidez y con una profundidad inigualable, la sutil riqueza de Oxford Stone crea un acabado terroso y edificante de arriba a abajo, extendiéndose por la carpintería y las paredes.
Imprimación y capa de fondo recomendadas: Tonos medios
Blanco complementario: Dimity
A pared back taupe
This classic dark taupe was inspired by the cottages found in the pretty Cotswold villages of Oxfordshire. It is the darkest of our Red Based Neutrals and sits contentedly with both Joa’s White and Dimity for a pared down neutral scheme. Brimming with warmth and an unmatchable depth, the subtle richness of Oxford Stone creates an earthy and uplifting finish from top to bottom, sweeping across woodwork and walls.
Recommended Primer & Undercoat: Mid Tones
Complementary white: Dimity
Dove Tale No.267
Un gris cálido con matices lilas
Dove Tale es una versión más oscura de Elephant’s Breath y es perfecta para aquellos que esperan un acabado gris cálido. Típico de los colores utilizados por los bohemios Bright Young Things en el periodo de entreguerras, es la elección perfecta para el dormitorio, ya que su suave subtono lila crea una sensación suave y acogedora. Combínelo con el Skimming Stone para obtener el esquema más favorecedor y sutil.
Imprimación y capa de fondo recomendadas: Tonos medios Blanco complementario: Strong White
A warm grey with lilac undertones
Dove Tale is a darker version of Elephant’s Breath and is perfect for those who are hoping for a warm grey finish. Typical of the colours used by the bohemian Bright Young Things between the wars, it is the perfect choice for the bedroom as its gentle lilac undertone creates a soft and inviting feel. Pair with Skimming Stone for the most flattering and subtle scheme.
Recommended Primer & Undercoat: Mid TonesComplementary white: Strong White
Wevet No.273
Un blanco delicado con un toque de gris. Este blanco delicado tiene una sensación casi translúcida, por lo que comparte su nombre con el antiguo término de Dorset para referirse a la tela de araña. Wevet, uno de nuestros neutros fáciles, es limpio, discreto e increíblemente fácil de llevar. Con su toque de gris, este tono apagado puede utilizarse como color de pared para un espacio neutro contemporáneo o en techos y carpintería cuando se combina con grises más fríos. Imprimación y capa de fondo recomendadas: Blanco y tonos claros
Blanco complementario: Cornforth White
A delicate white with a hint of grey. This delicate white has a barely there and almost translucent feel to it, and so shares its name with the old Dorset term for a spider’s web. One of our Easy Neutrals, Wevet is clean, understated and incredibly easy to live with. With its hint of grey, this hushed tone can be used as a wall colour for a neutral contemporary space or on ceilings and woodwork when combined with cooler greys. Recommended Primer & Undercoat: White & Light Tones
Complementary white: Cornforth White
Ammonite no.274
Un gris naturalmente discreto
Ammonite recibe su nombre de los preciados fósiles que se encuentran a menudo en la costa de Dorset. Tiene una calidad fantástica y discreta, y se combina sin esfuerzo con nuestros neutros fáciles. Ni demasiado cálido ni demasiado frío, su sutil tono gris crea una sensación silenciosa y tranquila en los hogares, tanto antiguos como nuevos. Pruebe a combinarlo con All White para acentuar su sensación de gris claro.
Imprimación y capa de fondo recomendadas: Blanco y tonos claros
Blanco complementario: Wevet
A naturally understated grey
Ammonite is named after the treasured fossils often found on the Dorset coast. It has a fantastically understated quality, and sits effortlessly with our Easy Neutrals. Neither too warm nor too cool, its subtle grey tone creates a hushed and calming feel in homes both old and new. Try pairing with All White to accent its light grey feel.
Recommended Primer & Undercoat: White & Light Tones
Complementary white: Wevet
Purbeck Stone No.275
Un gris piedra discreto
Purbeck Stone es un gris medio limpio y discreto que se asemeja al color de la piedra que se encuentra en la isla de Purbeck, cerca de nuestro hogar aquí en Dorset. El Purbeck Stone es el más fuerte de nuestros neutros fáciles, y se puede combinar con el Cornforth White, el Wevet y el Ammonite en hogares antiguos y nuevos.
Imprimación y capa de fondo recomendadas: Tonos medios
Blanco complementario: Wevet
An understated stone grey
Purbeck Stone is a clean and understated mid grey that resembles the colour of stone found on the Isle of Purbeck, close to our home here in Dorset. Purbeck Stone is the strongest of our Easy Neutrals, sitting contentedly as part of a calming scheme with Cornforth White, Wevet and Ammonite in homes both old and new.
Recommended Primer & Undercoat: Mid Tones
Complementary white: Wevet
Dimpse No.277
Un gris fresco y delicado
Dimpse es un gris delicado que toma su nombre del pintoresco dialecto de West Country para el color del crepúsculo y es uno de nuestros neutros arquitectónicos más fríos. Situado entre el Pavilion Gray y el Blackened, sus sutiles matices azules funcionan especialmente bien en espacios arquitectónicos modernos. Aplíquelo con una brocha a los muebles de cocina junto a una isla Down Pipe para conseguir un acabado limpio que favorezca la vida minimalista.
Imprimación y capa de fondo recomendadas: Blanco y tonos claros
Blanco complementario: Blackened
A cool and delicate grey
Dimpse is a delicate grey named after the quaint West Country dialect for the colour of twilight and is one of our cooler Architectural Neutrals. Sitting between Pavilion Gray and Blackened, its subtle blue undertones work particularly well in modern architectural spaces. Brush onto kitchen units alongside a Down Pipe island for a clean finish that is conducive to minimal living.
Recommended Primer & Undercoat: White & Light Tones
Complementary white: Blackened
Shadow White No.282
Blanco suave con un toque de gris
El blanco sombra toma su nombre del tono suave que se crea cuando se utilizan los blancos en las zonas de sombra, resaltando el más mínimo matiz de gris. Para los devotos de los neutros más claros tanto en las paredes como en la carpintería, este color versátil y discreto funciona de forma brillante en cualquier estilo de hogar. No tiene el amarillo que se percibe en el Slipper Satin y es el contraste perfecto con el Shaded White, ligeramente más oscuro.
Imprimación y capa de fondo recomendadas: Blanco y tonos claros
Blanco complementario: School House White
Soft white with a hint of grey
Shadow White takes its name from the soft tone created when whites are used in shaded areas, bringing out the slightest hint of grey. For devotees of lighter neutrals on both walls and woodwork, this versatile and understated colour works brilliantly in any style of home. It has none of the perceived yellow of Slipper Satin and is the perfect contrast to the slightly darker Shaded White.
Recommended Primer & Undercoat: White & Light Tones
Complementary white: School House White
Drop Cloth No.283
Un suave beige medio
Ni demasiado amarillo ni demasiado gris, Drop Cloth es el nombre tradicional de la indispensable tela de pintor que encarna este color apagado. Un guiño a nuestros pintores y decoradores, este beige gris medio es el contraste perfecto con nuestro blanco sombreado y nuestro blanco sombra, creando un trío de colores que se combinan sin esfuerzo en hogares modernos y tradicionales, tanto grandes como pequeños.
Imprimación y capa de fondo recomendadas: Tonos medios
Blanco complementario: School House White
A gentle mid grey beige
Neither too yellow, nor too grey, Drop Cloth is the traditional name for the indispensable painter’s dust sheet which this muted colour embodies. A nod to our painters and decorators, this mid grey beige is the perfect contrast to our slightly lighter Shaded White and Shadow White, creating a trio of colours that sit effortlessly together in modern and traditional homes, both large and small.
Recommended Primer & Undercoat: Mid Tones
Complementary white: School House White
School House White No.291
Un blanco suave
Este es el color más claro del grupo que incluye el Shadow White, el Shaded White y el Drop Cloth – cada uno de ellos creado para parecer blanco cuando se usa en una sombra profunda. Este blanco suave, atemporal y familiar, sin los matices fríos de los grupos neutros más contemporáneos, recuerda al color utilizado en las casas de la antigua escuela.
Imprimación y capa de fondo recomendadas: Blanco y tonos clarosBlanco complementario: Wimborne White
A soft off white
This is the lightest colour in the group including Shadow White, Shaded White and Drop Cloth – each created to look like white when used in deep shade. Pared back, timeless and familiar without the cool undertones of the more contemporary neutral groups, this soft off white is reminiscent of the colour used in old school houses.
Recommended Primer & Undercoat: White & Light TonesComplementary white: Wimborne White
Strong White No.2001
Un blanco de base gris
Este blanco frío es fuerte tanto por su nombre como por su naturaleza. Uno de nuestros neutros contemporáneos, la sutil sensación urbana de sus ligeros matices grises añade un toque contemporáneo a las casas de época, sin dejar de estar en consonancia con las propiedades modernas. Combínelo con Skimming Stone, Elephant’s Breath y All White en cualquier combinación para conseguir un esquema cohesivo sin esfuerzo.
Imprimación y capa de fondo recomendadas: Blanco y tonos claros
Blanco complementario: All White
A grey based white
This cool white is both strong by name and strong by nature. One of our Contemporary Neutrals, the subtle urban feel of its light grey undertones add a contemporary twist to period homes, while staying in keeping with modern properties. Pair with Skimming Stone, Elephant’s Breath and All White in any combination for an effortlessly cohesive scheme.
Recommended Primer & Undercoat: White & Light Tones
Complementary white: All White
White Tie No.2002
Nuestro blanco más bonito recibe su nombre del antiguo algodón almidonado, previamente abrillantado, que se utilizaba para las chaquetas de corbata blanca. Uno de nuestros neutros con base amarilla, White Tie aporta una suave calidez a cualquier habitación y se profundiza con un toque de pigmento negro. Combínelo con Matchstick, String y New White para obtener un esquema delicado con subtonos tranquilizadores y cremosos. Imprimación y capa de fondo recomendadas: Blanco y tonos claros Blanco complementario: Blanco Wimborne
A pale creamy white.Our prettiest white is named after the old, pre-brightened, starched cotton used for white tie jackets. One of our Yellow Based Neutrals, White Tie brings a gentle warmth to any room and is deepened with a touch of black pigment. Combine with Matchstick, String and New White for a delicate scheme with reassuringly creamy undertones. Recommended Primer & Undercoat: White & Light Tones Complementary white: Wimborne White
Pointing No.2003
Un blanco delicado y cálido. Este blanco fresco y sencillo recibe su nombre del color de la cal utilizada en la albañilería tradicional. Uno de nuestros neutros con base roja, Pointing tiene un tono cálido que crea los espacios más bonitos cuando se utiliza en las paredes y siempre suaviza la sensación de una habitación junto con los colores fuertes y tradicionales. Imprimación y capa de fondo recomendadas: Blanco y tonos claros Blanco complementario: All White
A warm and delicate white. This fresh and uncomplicated white is named after the colour of lime pointing used in traditional brickwork. One of our Red Based Neutrals, Pointing has a warm undertone to it which creates the prettiest of spaces when used on walls and always softens the feel of a room alongside strong, traditional colours. Recommended Primer & Undercoat: White & Light TonesComplementary white: All White
Slipper Satin No.2004
Un blanco pálido. Este popular blanco hueso toma su nombre del delicado color de la seda utilizada en las zapatillas de ballet tradicionales. Sin matices azules fríos, Slipper Satin se lee a menudo como una tiza gris pálida que hace un neutro perfecto en las paredes con madera más oscura de Old White. Combínelo con otros tonos de nuestros Neutros Tradicionales para un esquema sutil y sofisticado. Imprimación y capa de fondo recomendadas: Blanco y tonos claros. Blanco complementario: Blanco Wimborn
A chalky off white. This popular off white takes its name from the delicate colour of silk used in traditional ballet slippers. Without cool blue undertones, Slipper Satin often reads as a pale grey chalk which makes for a perfect neutral on walls with darker Old White woodwork. Pair with other shades from our Traditional Neutrals for a subtle and sophisticated scheme. Recommended Primer & Undercoat: White & Light Tones. Complementary white: Wimborne White
All White No. 2005
All White es exactamente lo que dice. Insólitamente, no contiene ningún otro pigmento excepto el blanco, creando el color más suave y agradable sin los matices azules más fríos de un blanco brillante. Es uno de nuestros neutros contemporáneos y combina a la perfección con Skimming Stone y Strong White para conseguir un esquema cálido con un ligero toque. Para un acabado limpio y casi gráfico, contrasta con tonos frescos y fuertes como Pitch Black y St Giles Blue.
Imprimación y capa de fondo recomendadas: Blanco y tonos claros
Blanco complementario: Strong White
All White is exactly what it says! Unusually, it contains no other pigment except for white, creating the softest most sympathetic colour without the colder blue undertones of a brilliant white. One of our Contemporary Neutrals, All White pairs seamlessly with Skimming Stone and Strong White for a warm scheme with a slight edge. For a clean and almost graphic finish, contrast with fresh, strong tones like Pitch Black and St Giles Blue.
Recommended Primer & Undercoat: White & Light Tones
Complementary white: Strong White
Dimity No.2008
Un gris topo muy pálido
Dimity recibe su nombre del ligero tejido de algodón que se utilizaba originalmente para confeccionar los polisones de las mujeres, pero que ahora se utiliza más comúnmente para la ropa de cama. Este topo pálido y tenue, uno de nuestros neutros con base roja, rebosa calidez y una profundidad inigualable, por lo que es perfecto para vestíbulos elegantes y discretos. Puede combinarse con All White y Pointing para que se vea más rosado, o con el Oxford Stone, más oscuro, en la carpintería para conseguir un aspecto ligeramente envejecido y una sensación relajada.
Imprimación y capa de fondo recomendadas: Blanco y tonos claros
Blanco complementario: Pointing
A very pale taupe
Dimity is named after the lightweight cotton fabric originally used to make ladies’ bustles, but which is now more commonly used for bedding. One of our Red Based Neutrals, this pale and subdued taupe is brimming with warmth and an unmatchable depth, making it perfect for elegant and understated hallways. It can be combined with All White and Pointing to read pinker, or with the darker Oxford Stone on woodwork for a slightly aged look and relaxed feel.
Recommended Primer & Undercoat: White & Light Tones
Complementary white: Pointing
James White No.2010
Un blanco opaco con un ligero matiz verde. Este blanco apagado se creó por primera vez para el bonito salón del jardín de un exigente Dr. James, con un fresco tono verde subyacente. El más mínimo indicio de verde crea una sensación de calma, tranquilidad y ligereza que resulta especialmente útil para los interiores más oscuros. Cuando se utiliza sin contrastes, James White transforma el espacio en la más luminosa y tranquila de las habitaciones, por lo que suele ser el preferido en los dormitorios de los super estresados. Tendrá un aspecto más verde cuando se utilice en contraste con All White y en habitaciones orientadas al norte. Imprimación y capa de fondo recomendadas: Blanco y tonos claros Blanco complementario: All White
An off white with a slight green hue. This off white was first created for the pretty garden room of a discerning Dr James with a fresh underlying green tone. The slightest hint of green creates a calm, soothing and airy feel which is particularly useful for darker interiors. When used with no contrasts, James White transforms the space into the most light and tranquil of rooms, so it is often favoured in the bedrooms of the super stressed. It will look greener when used in contrast with All White and in north facing rooms. Recommended Primer & Undercoat: White & Light Tones Complementary white: All White
Blackened No.2011
Un blanco frío
Nuestro blanco más frío, con un ligero toque de gris, se elaboraba históricamente con la adición de pigmento negro de lámpara recogido del humo de las lámparas de aceite encendidas. El Blackened encaja perfectamente con cada uno de nuestros Architectural Neutrals para un aspecto minimalista o una sensación industrial más fuerte. Es particularmente espectacular cuando se utiliza en Full Gloss en cocinas de acero inoxidable, o cuando se combina con All White para un acabado moderno sin concesiones.
Imprimación y capa de fondo recomendadas: Blanco y tonos claros
Blanco complementario: All White
A cool white
Our coolest white, with the slightest hint of grey, was historically made with the addition of lamp black pigment gathered from the smoke of burning oil lamps. Blackened sits perfectly with each of our Architectural Neutrals for a minimal look or stronger industrial feel. It’s particularly spectacular when used in Full Gloss within stainless steel kitchens, or when paired with All White for an uncompromisingly modern finish.
Recommended Primer & Undercoat: White & Light Tones
Complementary white: All White
Matchstick No.2013
El tono de la madera sin blanquear. Este tono versátil y discreto recibe su nombre de la madera sin blanquear que se utiliza en el tallo de una cerilla. Con la pequeña adición del negro, este color neutro de la madera crea habitaciones deliciosamente discretas que son cálidas sin sentirse cremosas. En habitaciones bien iluminadas tiene una cualidad más fresca, especialmente cuando se contrasta con el White Tie u otros neutros de base amarilla, mientras que se siente más relajado y tradicional en una habitación más oscura orientada al norte. Imprimación y capa de fondo recomendadas: Blanco y tonos claros. Blanco complementario: White Tie
The shade of unbleached wood. This versatile and understated tone is named after the unbleached wood used in the stalk of a match. With the tiny addition of black, this neutral timber colour creates delightfully understated rooms which are warm without feeling creamy. In well lit rooms it has a fresher quality, especially when contrasted with White Tie or other Yellow Based Neutrals, while feeling more relaxed and traditional in a darker north facing room. Recommended Primer & Undercoat: White & Light Tones. Complementary white: White Tie